top of page

Avtalsvillkor

Detta avtal reglerar skyldigheter och rättigheter mellan Kunden och WeTree AB.

1. Definitioner Kund: En organisation eller företag, som har aktiverat ett företagskonto i den webbaserade SAS tjänsten WeTree som tillhandahålls av WeTree AB. Administratör hos kunden: Den person som tar betalningsansvaret för ett företagskonto i Wetree på uppdrag av en kund, och hanterar medlemmar i Wetree för kunden. Medarbetare eller ledare: En unik individ (t.ex. en anställd hos kunden, eller en tredje part) som är registrerad på kunden och via ett lösenord, får tillgång till Wetree. Alla individer som använder sig av Wetree skall identifieras av ett användarkonto på ett kundkonto. 2. Tjänsten: En molnbaserad SAS tjänst nedan kallad WeTree avseende verktyg för att utveckla ledarskapet och teamet. Tjänsten innefattar leverans av en standardiserad prenumerationstjänst. 3. WeTree ABs ansvar WeTree AB åtar sig att tillhandahålla Kunden tillgång till den molnbaserade SAS tjänsten Wetree som finns beskriven på webbplatsen https://www.wetreeonline.com. I händelse av konflikt mellan detta avtal och det som anges på hemsidan, skall detta avtal ha företräde. WeTree AB åtar sig att vidta skäliga åtgärder för att säkerställa att tjänsten är tillgängligt över Internet hela tiden, med undantag för när systemuppdateringar utförs. WeTree AB är inte ansvarigt för radering eller underlåtenhet att lagra data och/eller annan information. WeTree AB kommer att använda branschstandarder för att se till att data lagras och backas upp på ett säkert sätt.  4. Kundens ansvar Kunden ska följa säkerhetsbestämmelserna som godkänts i samband med registrering av kunden eller kundens medlem. Kunden ska se till att alla uppgifter som anges angående faktureringsinformation eller kreditkortsinformation är korrekta och förbinder sig att uppdatera dessa uppgifter regelbundet. Kunden skall ansvara för verksamheten och dess medlemmar och skall säkerställa att den nationella lagstiftningen följs vid nyttjande av tjänsten WeTree. 5. Användarnas integritet Användarnas integritet är viktig för WeTree AB och WeTree AB ansvarar för den personliga integriteten hos sina användare. Viss personlig information som kunden lämnar till WeTree AB genom tjänsten Wetree kan lagras på servrar utanför det land där kunden har sitt säte men alltid inom EU. Kunden samtycker till att supportpersonal på WeTree AB kan få tillgång till ett konto, inklusive dess innehåll, för att kunna svara på ärenden gällande tjänsten. Mer om integritet och GDPR finns i stycket "integritetspolicy"i slutet av detta avtal. 6. Priser och betalningsvillkor, etc. Kunden skall för tjänsten Wetree utifrån valt antal licenser betala en licenskostnad per månad i enlighet med den prislista som tillämpas av WeTree AB tills abonnemanget (Tjänsten) avbryts/avslutas. Abonnemanget är ett avtal med icke-bindande avtalstid och skall förbli i kraft på obestämd tid med en månads uppsägning från endera parten.  WeTree AB har rätt att ändra licenspriset när som helst men skall informera kunden senast 30 dagar innan prisförändringen träder i kraft. De tjänster som tillhandahålls av WeTree AB debiteras kunden i förväg. Betalning skall göras av kunden genom att registrera ett kreditkort vilket debiteras på förfallodatumet. 7. Rätt att använda WeTree Kunden skall ha rätt att ”Bjuda in” användare för att ge dem tillgång till kundens konto i WeTree. Detta förutsätter dock att kunden har licenser som ännu ej nyttjas. Administratören hos kunden kan närsomhelst under avtalstiden ändra antalet licenser. En eventuell licensneddragning återbetalas ej retroaktivt utan påverkar endast kommande fakturering. Kunden är införstådd med att kunden är ansvarig för de personer som kunden genom en licens ger tillgång till WeTree. WeTree AB skall inneha äganderätten till alla immateriella rättigheter och tekniska lösningar i WeTree. Sådana immateriella rättigheter och tekniska lösningar får endast användas av Kunden på sätt som anges i detta avtal. 8. Support WeTree AB lämnar support om programspecifika frågor rörande funktionaliteten i Wetree. Support erbjuds via e-post, om allt som rör användningen av WeTree. Support ges på vardagar (exklusive allmänna svenska helgdagar) under WeTree ordinarie kontorstid och i skälig omfattning som beslutas i detalj av WeTree AB. Förfrågningar och/eller felmeddelanden skall lämnas till WeTree AB via ”Hjälp” funktionen i verktyget. 9. WeTree AB ansvar vid störningar Med förbehåll för de begränsningar som anges i detta avtal, skall WeTree AB i händelse av fel eller brister som kan tillskrivas WeTree AB åta sig att agera för att rätta till sådana fel utan oskäligt dröjsmål. WeTree AB skadeståndsskyldighet skall, såvida inte uppsåt eller grov vårdslöshet från WeTree AB sida orsakat skadan, vara begränsad till direkta förluster. WeTree AB ansvarar inte för indirekt skada och inte för förvanskning av information på grund av tredje parts obehöriga intrång i WeTree AB datorresurser eller tredjeparts datorresurser. Ej heller ansvarar WeTree AB för omständigheter som ligger utanför WeTree AB makt att kontrollera. Felanmälan skall ges av kunden i enlighet med de instruktioner som aviserats av WeTree AB och inom en rimlig tid för upptäckten av felet. Där driftstörningar eller fel uppstår i en sådan utsträckning att en kund inte har tillgång till WeTree under en period som överstiger en (1) månad, har Kunden rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan och erhålla en kredit på den innevarande månadens licenskostnad. WeTree AB ansvar enligt detta avtal skall begränsas på följande sätt. WeTree AB totala skadeståndsansvar för en kund skall vara begränsat till direkta förluster till ett maxbelopp som motsvarar de licensavgifter som betalas av kunden för Wetree under perioden 3 månader omedelbart före avtalsbrottet som berättigar kunden till skadestånd. Kunden kan göra anspråk på sanktioner i enlighet med ovanstående endast om kunden ger WeTree AB meddelande därom senast 45 dagar efter det att Kunden visste eller borde ha varit medveten om skälen för påståendet. 10. Lösenord, etc. Kunden ska se till att identiteter som lösenord och motsvarande lagras och användas på ett säkert sätt. Om man misstänker att någon obehörig har fått kännedom om användarens identitet och/eller lösenord, ska Kunden omedelbart underrätta WeTree AB detta. Kunden skall vara ansvarig för förluster eller skador som har förorsakats WeTree AB, där kunden avsiktligt eller oavsiktligt avslöjar användaridentitet/lösenord till en tredje part eller om det på annat sätt blivit känt att en obehörig part erhållit denna information, såvida inte Kunden meddelar WeTree AB omedelbart efter misstanke om att sådan har inträffat. 11. Force Majeure En part skall befrias från skadeståndsskyldighet och andra påföljder i de fall där en särskild skyldighet förhindras eller blivit allt för betungande på grund av omständigheter utanför en parts kontroll och som inte rimligen kunde ha förutsetts. Sådana force majeure är bland annat arbetskonflikter, blixtnedslag, brand, myndighetsbeslut eller andra offentliga förordningar, fel i operatörs nät, förseningar i tjänster från underleverantörer på grund av händelser som nämnts ovan, allmän brist på transporter, varor, eller energi, eller andra liknande omständigheter. Om en parts prestanda förhindras under en period på över en månad på grund av en händelse enligt ovan, skall endera parten ha rätt att säga upp avtalet skriftligen utan någon skyldighet att betala skadestånd. 12. Sekretess, etc. WeTree AB åtar sig att inte avslöja för någon tredje part, eller på annat sätt tillgängliggöra, information som mottagits av WeTree AB från kunden eller dess anställda inom ramen för avtalet. Denna tystnadsplikt skall inte tillämpas på sådan information som WeTree AB kan visa blivit känd för WeTree AB annat än i enlighet med detta avtal eller som är tillgängligt i det offentliga rummet. Inte heller skall tystnadsplikten gälla när en part är skyldig att tillhandahålla information i enlighet med lagar och förordningar eller order från offentlig myndighet. Tystnadsplikten skall förbli i kraft trots uppsägning av avtalet. 13. Ändringar, tillägg i tjänsten WeTree AB förbehåller sig vidare rätten att ändra villkoren i detta avtal, inklusive, men inte begränsat till, de priser som WeTree AB har från tid till annan. Kunden skall informeras om sådana ändringar via e-post eller genom den information som görs tillgänglig på WeTree AB hemsida. Kunden ska anses ha mottagit ett sådant meddelande inom en vecka från det att meddelandet skickas via e-post eller görs tillgängligt på WeTree AB hemsida. Om kunden inte godkänner ändringen, har Kunden inom trettio (30) kalenderdagar från avsändandet av e-post eller, i förekommande fall, trettio (30) kalenderdagar från ändringen publiceras på WeTree AB webbplats, rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan. Om avtalet inte sägs upp av Kunden inom nämnda tid, ska Kunden anses ha godkänt de nya villkoren. 14. Avtalstid och uppsägning, etc. Detta avtal träder i kraft efter godkännande av kunden av dessa villkor och genom genomförandet att skapa ett konto i SAS tjänsten WeTree. Avtalet är ett avtal med icke-bindande avtalstid och skall förbli i kraft på obestämd tid med en månads uppsägning från endera parten. Vid uppsägning av avtalet, skall WeTree AB inte vara ansvarig för den information som genererats av medlem/kunden inom WeTree. Följaktligen måste kunden se till att den har de nödvändiga säkerhetskopior, etc. av den information som den önskar att spara. WeTree AB har rätt att radera all information som finns lagrad hos WeTree AB från kunden efter en (1) månad efter uppsägningen av avtalet med kunden. 15. Förtid uppsägning, etc. WeTree AB skall ha rätt att med omedelbar verkan kunna blockera kunden tillgång till WeTree eller att i förtid säga upp avtalet skriftligen om: -Kunden använder tjänsten på ett sätt som innebär att kunden begår ett brott. -Kunden använder tjänsten på ett sätt som orsakar förluster eller risken för förlust för WeTree AB eller någon tredje part. -Kunden använder tjänsten på ett sätt som strider mot WeTree AB säkerhet eller administrativa bestämmelser; eller trots påminnelser, inte betalar avtalad ersättning till WeTree AB inom viss tid. -Kunden använder tjänsten på så sätt att kunden använder medel eller söker obehörig åtkomst till WeTree AB system som inte är avsedda för Kunden. -Kunden skulle försättas i konkurs eller är insolvent. Kunden har rätt att i förtid säga upp avtalet skriftligen om: – WeTree AB väsentligt bryter mot sina skyldigheter enligt avtalet och inte åstadkommer rättelse inom 14 dagar efter en begäran. – Om WeTree AB skulle försättas i konkurs eller är insolvent. 16. Personuppgifter Avseende behandling av personuppgifter i Tjänsterna gäller vad som anges i WeTree integritetspolicy dokument som finns på https://www.wetreeonline.com 17. Överlåtelse WeTree AB har rätt, helt eller delvis, att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt avtalet med kunden till ett bolag inom samma koncern som WeTree AB utan kundens medgivande. Kunden har inte rätt att överlåta sina rättigheter eller skyldigheter enligt detta avtal utan WeTree AB skriftliga medgivande. Om Kunden överlåter sina rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal och det nya partiet underlåter att fullgöra sina skyldigheter, skall Kunden vara ansvarig för genomförandet av sådana skyldigheter. 18. Immateriella rättigheter Kunden bekräftar att WeTree och alla immateriella rättigheter i samband med WeTree tillhör WeTree AB och WeTree AB har rätt att vidta de åtgärder som kan beslutas i syfte att skydda sina immateriella rättigheter i WeTree. 19. Publiceringsrättigheter Kunden medger rätt till WeTree AB att omnämna Kundens firmanamn och logotyp i WeTree AB referenslistor om inte annat avtalats med kunden. 20. Tillämplig lag och tvister Detta avtal och det efterföljande förhållandet mellan WeTree AB och kunden skall tolkas i enlighet med, och regleras av svensk lagstiftning. I händelse av tvist i samband med detta avtal är parterna överens om att initialt fullständigt och i god tro försöka att lösa tvisten genom förhandlingar på exekutiv nivå, i den mån det är rimligt under rådande omständigheter, innan domstolsförhandlingar påbörjas. Alla tvister som rör detta avtal skall avgöras i Stockholm, Sverige, med Stockholms tingsrätt som första instans. 21. Godkännande Den som godkänner detta avtal genom att skapa ett konto på WeWree för kunden, garanterar att han/hon är ansvarig för att se till att tillstånd finns för att binda kunden genom ett sådant utförande. 22. Ingen återförsäljning av tjänsten Kunden samtycker till att inte reproducera, duplicera, kopiera, sälja, återförsälja eller exploatera någon del av WeTree, användning av WeTree, eller tillgång till WeTree. Återförsäljning av WeTree är endast tillåtet med skriftligt samtycke från WeTree AB och ett giltigt återförsäljaravtal från WeTree AB. Integritetspolicy 1. Registrerad licenstagare hos WeTree. Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som ditt namn, mailadress, kön (frivilligt) samt din beteendeprofil. Syftet med en sådan behandling är att kunna identifiera, presentera och spara uppgifter så som samtal, aktiviteter och beteendeprofiler som du vill spara i verktyget. Dessa uppgifter är nödvändiga för att säkra att du får rätt funktionalitet i verktyget. Vissa av dessa uppgifter som är knutna till din person kommer att delas med dina teammedlemmar i ert företagskonto. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Du har rätt att få information om vilka personuppgiftsbehandlingar som görs hos oss. Vi har samlat dessa i ”Register GDPR uppgiftsbehandlingar. I registret syns bland annat ändamål, uppgiftkategorier, vilka kan bli registrerade och lagringstid. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring, att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på info@wetree.se Begränsningar eller raderingar av vissa av dessa personuppgifter kommer påverka funktionaliteten i tjänsten. Om du begär att dina personuppgifter skall raderas eller att företaget du arbetar på väljer att avsluta din licens raderas samtliga personuppgifter om dig hos WeTree och du kommer då ej kunna använda tjänsten. 2. Vilka personuppgifter används och hur länge? På WeTree hantera vi inga känsliga personuppgifter såsom etniskt ursprung, hälsa eller politiks åsikt. Vi samlar in och lagrar upp till fyra personuppgifter om dig i vår SaaS tjänst och alltid kopplat till det bolag du jobbar på. Dessa uppgifter är ditt namn, e-postadress, din beteendestil och ditt kön (frivilligt, används för att få rätt genus i texter). Personuppgifterna och övriga uppgifter du väljer att spara i tjänsten sparas till licensavtalet upphör eller att du själv begär att uppgifterna skall raderas. 3. Vilka är WeTree? WeTree är personuppgiftsansvarig medan du och ditt företag kallas för licenstagaren. Dina personuppgifter är alltså kopplade till det företag du arbetar på. WeTree ansvarar för samtliga uppgifter som du lämnar i kontakt med oss. Vi nås enklast via e-post info@wetree.se men finns även på postadress WeTree AB, Valhallavägen 128, 114 41 Stockholm. 4. Vilket tillämpningsområde gäller denna personuppgiftspolicy Denna policy gäller för licenstagare som använder någon av våra SaaS tjänster. Personuppgifter är information som enskilt eller i kombination med andra uppgifter kan användas för att identifiera dig som användare som en fysisk nu levande person. Det kan t.ex. vara ditt namn eller din e-postadress. 5. Säkerhet WeTree skyddar dina personuppgifter genom en kombination av tekniska och organisatoriska lösningar såsom inloggningsuppgifter och kryptering. Åtkomstsystem krävs för tillgång till WeTree system som hanterar personuppgifter. Anställda på WeTree samt personuppgiftsbiträden ska följa WeTree interna informationssäkerhetspolicy. 6. WeTree som personuppgiftsbiträde WeTree kan agera som personuppgiftsbiträde för dig som licenstagare till någon av våra molnbaserade tjänster. I ett sådant läge krävs ett personuppgiftsbiträdesavtal mellan licenstagare och WeTree. WeTree agerar i enlighet med instruktion som bifogats personuppgiftsbiträdesavtalet.   7. Överföring av information WeTree sparar sin information inom EU. Vi säljer inte vidare någon kundinformation till 3:e part. WeTree AB ansvar enligt ovan är begränsat till personuppgifter som sparas och hanteras digitalt i verktyget WeTree. Uppgifter som en enskild användare eller kontoförande företag väljer att spara på annan plats/media eller printa ut faller ej under WeTree AB ansvar. 8. Ändringar av denna personuppgiftspolicy Uppdateringar och förändringar i denna personuppgiftspolicy kan ske och publiceras på denna sida.

bottom of page